M0-ás autópálya

Az M0-ás autópálya Duna-Dráva Cement Kft. által ellátott szakaszainak építése során 142 500 tonna cement és 375 500 m3 beton került felhasználásra. Ezeknek a mennyiségeknek a döntő része az M5-től M3-ig terjedő szakaszon, az M7-től M6-ig terjedő rövidebb szakaszon, valamint az M31-es út építéséhez került felhasználásra. Az első, M5 és M4 közötti útszakaszt 2005-ben adták át.Az utóbbi években megnövekedett teherforgalom miatt útjainkat úgy kell tervezni, illetve építeni, hogy ennek a hatalmas igénybevételnek megfeleljenek. Az M0 útgyűrű az ország többi útjához képest is különösen nagy terhelésnek van kitéve. Három évtized elmúltával 2005-ben épült először betonburkolattal út, a fővárost körülvevő autóút M5 autópálya és 4. sz. főút közötti szakasza. Majd ennek folytatásaként a keleti szektorban a többi szakasz, illetve az M31 autópálya is. Ezek mindegyike egyrétegű beton burkolattal készült. A már korábban elkészült szakaszok érdesítése jutazsákkal, illetve acélseprűvel történt kereszt- és hossz irányban. A déli szektor új, Magyarországon eddig még nem alkalmazott érdesítési technológiával, ún. kétrétegű, hézagaiban vasalt, mosott felületképzésű betonpálya burkolattal kerül kialakításra, melynek vastagsága 21+5 cm. A hagyományos érdesítési módszer bordázott felületet ad, az újabb technológia viszont homogénebb, kissé az aszfaltburkolat textúrájához hasonlító, esztétikusabb, és egyúttal talán forgalomtechnikai szempontból biztonságosabb felületet eredményez, hiszen a bordázat bizonyos idő elteltével a forgalom hatására lekopik.

Projekt adatok

  • Első útszakasz átadásának időpontja: 2005

    Additional facts

Helyszín

Körgyűrű
Budapest (Magyarország)

M0 betonút.

M0 betonút.

M0 betonút.

M0 betonút.

M0 betonút.

M0-ás autópálya.

M0 betonút.

M0 betonút.